پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:32 - 1400/05/17

دلایل کمبود مواد اولیه در بازار پلیمر/ پتروشیمی‌ها با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند

کمبود مواد اولیه در بازار پلیمر و مشکلات عرضه محصول از سوی پتروشیمی ها در برنامه گفت و گوی ویژه خبری امشب مطرح و بررسی شد.

علت کمبود مواد اولیه در بازار پلیمر امشب ۱۷ مردادماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور صفدری مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت و منصوری پور سرپرست برنامه ریزی تولید آروماتیک‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محسن صفری مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها باید از تمام ظرفیت برای تنظیم بازار استفاده کنند گفت: یکی از دلایلی که می توانیم بگوییم ایجاد التهاب در بازار مواد پتروشیمی می‌کند بحث عدم استفاده کامل از ظرفیت پتروشیمی ها است.

وی با اشاره به اینکه پت در صنایع آشامیدنی و نساجی کاربرد دارد افزود: تندگویان یکی از موارد خاص است به طوری که ظرفیت ۹۰۰ هزار تنی تندگویان الان به ۴۵۰ هزار تن در کشور رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت با اشاره به اینکه تندگویان با ظرفیت ۴۵ درصد مشغول به فعالیت است ادامه داد: این واحد باید بتوانند از ظرفیت بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصدی خود استفاده کند. بحث خوراک و مواد اولیه مطرح است به طوری که پتروشیمی ها در پی وی سی و پ پ با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت با اشاره به اینکه پتروشیمی ها عرضه و ظرفیت تولید شان در حدود ۵۰ درصد است تصریح کرد: میزان تولید سال گذشته در بورس عرضه شده است، پتروشیمی ها باید از تمام ظرفیت خود استفاده کنند به طوری که متاسفانه کمتر از ظرفیت مشغول به فعالیت هستند البته تند گویان منافعش در این است که به ظرفیت حداکثری برسد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین